храна след тренировка

Храна след тренировка – какво е полезно да ядем?

Кои са най-полезните храни след тренировка? Какво да ядем след джогинг или други фитнес упражнения?

Протеинов шейк за енергия

Има причина всички спортисти да похапват протеинови блокчета. Те подхранват мускулите и ни зареждат с енергия. Затова е препоръчително да ядеш по един протеинов десерт или да пиеш вкусен протеинов шейк след тренировка.

Фъстъчено масло – въглехидрати и протеини

Въглехидрати и протеини? Задължително! А фъстъченото масло е богато и на двете. Похапвай го върху филийка пълнозърнест хляб и избягвай онези масла, които са подслаждани със захар. Това е перфектното угощение, от което не се напълнява, а просто се зареждаш с енергия.

Мляко с боровинки – нещо сладко и нискокалорично

Ако ти се похапва нещо сладко, недей да налиташ на еклери и сметанови торти. Избери изцедено нискомаслено мляко и го подслади със сладко от боровинки или диви ягоди, които между другото са и полезни храни за сърцето. То утолява жаждата и апетита едновременно, освен това има много малко калории, а е и страшно вкусно.

Банан срещу крампи

Тичането увеличава притока на кислород и увеличава обема на вените. Перфектната храна за избавяне от неприятните крампи е бананът. Затова ти препоръчваме да ядеш по един средно голям банан след тренировката.

Моркови и хумус

Може би ти звучи като следобедна закуска? Ами похапвай ги, след като си тренирала в късните часове на обеда. Хумусът от една страна ни зарежда с енергия, която се изразходва бавно, така ще сме свежи до края на деня. Морковите пък са богати на антиоксиданти. А защо заедно? Защото комбинацията е чудесна и много вкусна.

Овесени ядки с пресни плодове за бърз метаболизъм

Какво му е нужно на човек след като тренира? Малко фибри за ускоряване на метаболизма! Избери овесени ядки с пресни плодове (не сушени и захаросани).

И не забравяй!

Независимо дали ще се храниш след тренировка или не, най-важното е да не забравяш да пиеш много вода, след като си се изпотила и дехидратирала.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *