Categories
Здраве

90 дневна диета – пълно ръководство за лесно отслабване

В началото на новата година много хора си обещават да са по-отдадени на здравето и външния си вид. Това е свързано с фитнес, тренировки, но и добър хранителен режим или както е по-популярно – диета. Днес ще ви запознаем с подробности с една доста лесна и ефикасна за практикуване.

Обща информация

В последните години е трудно да попаднеш на някой в България, а и Европа, който се интересува поне малко от външния си вид и не е чувал за така наречената 90 дневна диета. Известността и се дължи на няколко много впечатляващи факта – не гладувате, не се лишавате от почти никакви храни и наистина сваляте килограми. Как става това? Тя работи на принципа на разделното хранене и правилното групиране на ястията за съответния ден, водещо до калориен дефицит. Това отговаря и на препоръките на Световната здравна асоциация (СЗО) за разнообразно хранене при мъжете и жените.

Чудите се какво може да се яде по време на 90 дневна диета?

Протеинов ден (белтъчини) – прием на различни видове месо, риба, яйца, морски дарове, млечни продукти и яйца. Обяда (препоръчително около 250 гр.) и вечерята трябва да бъдат еднакви, с уточнението, че количеството за вечеря е наполовина (около 125 гр.)
Скорбялов ден – предназначен за ядене на зърнени и бобови култури – леща, фасул, картофи, соя, леблебия, елда и т.н. Всичко, което съдържа нишесте.
Въглехидратен ден – може да се храните с всякакви тестени изделия – спагети, макарони, юфка, кускус, булгур. Приятната изненада е, че към тях спадат пиците, сладоледа и сладкишите.
Плодов ден (витаминен) – известен още и като витаминен ден, през който се употребяват само плодове. Важно уточнение е, че не трябва да смесвате различните видове в едно хранене.
Воден ден – този ден не е строго задължителен, но се препоръчва за по-добри резултати, пречистване и детоксикация на организма. Трябва да пиете поне 2 литра вода през него.

Протеинов денСкорбелен денВъглехидратен денВитаминен ден
Месо
Риба
Млечни продукти
Боб
Леща
Картофи
Ориз
Качамак
Паста (без яйце)
Палачинки
Кекс
Плод
Неутрален зеленчук
Суров ядки
90 дневна диета таблица

Календар

Редувате дните – протеинов, бобов, въглехидратен и плодов, задължително в тази комбинация. На 29-тия ден е незадължителния воден ден, който е по лична преценка. И така 87 дни, ако го пропускате или грубо казано 3 месеца. За по-лесно следене на циклите има специално създадени мобилни приложения, за които можете да прочетете по-надолу в статията.

Правила за деветдесет дневната диета

  1. Трябва да ядете само препоръчаното за деня, без пържени ястия и fast food.
  2. По време на нея не употребявайте газирани напитки, алкохол.
  3. Трябва да се комбинира 90 дневната диета с физическа активност – разходки, упражнения и т.н.
  4. Не прекалявайте с грамажите и общото количество храна по време на хранене.
  5. Вечеряйте не по-късно от 20:00 часа и след това е време за почивка.

Резултати и ползи

  1. Отслабване с до 3 до 24 килограма и повече, в зависимост от настоящето тегло и стриктността на спазване. Първите резултати са видими дори след седмица.
  2. По-красиви кожа и коса, особено важно при жените.
  3. Подобрен обмен на веществата.
  4. Подобрено кръвно налягане.
  5. Без йо-йо последствия в телесната маса след прекратяването и.
  6. Повече енергия.

Книга за 90 дневната диета

90 дневната диета е описана детайлно в едноименната книга на Мойца Поляншек и Бреда Хробат, съдържаща кулинарен дневник. Тя може да бъде закупена от повечето онлайн книжарници и би била полезна на най-заклетите фенове на режима. В нея ще намерите някои тънкости и детайли за цялата философия и идея от специалистите като начин на живот.

Приложение

В интернет можете да намерите множество приложения, спомагащи правилното спазване на 90 дневна диета. Едно от тях е изцяло преведено на български език, като вече може да бъде използвано не само от iPhone устройства. Можете да разгледате повече информация за него в страницата му, както и директно да го свалите от Apple AppStore, Huawei AppGallery или Google Play. Предимствата са доста – органайзер на дните, препоръки за вкусни ястия (за да не се чудите постоянно какво да ядете), възможност за статистика и т.н.

Социални мрежи

Те са другото място, където можете да получите помощ и съвети относно диетата. Особено голяма дискусия с рецепти от жени има във форума БГ Мама, но има и интересни публикации във Facebook страницата на диетата. Отрицателни мнения почти няма, което потвърждава ефективността и.

Заключение

Ако желаете да отслабнете с 5 или 10 кг, но не искате лишения особено по време на обяд и вечеря, това е вашата диета. Необходимо е само да спазвате реда на дните и ще усетите резултатите на 90 дневната диета.

6 отговори на “90 дневна диета – пълно ръководство за лесно отслабване”

Какво е главното нещо което спазвате в режим почивка? И какво по точно трябва да се смесва? Може ли да кажете как спазвате режим почивка?
Спазват ли се правилата за грамаж, както и храненията да бъдат еднакви за обяд и вечеря?

В режим почивка се редуват за обяд примерно протеини, за вечеря варива. На другия ден обратно. Въглeхидрати 2-3 пъти сeдмично. Сладка вечеря преди деня на плодове, който е веднъж седмично. Слeд плодовия ден се започва с цял ден на протеини. Хляба, салатите – грамажите са като в основния режим. Това е в общи линии. Ако има още въпроси, питайте!

Здравейте, някой правил ли е пица, подходяща за въглехидратен ден? Знам, че популярните варианти като капричоза, пеперони и т.н. не са подходящи…

Скоро не съм, че сега я почнах отново диетата, но преди много често си правех със зеленчуци. Слагах доматен сос, лук, чушка (задължително и зелена и червена), гъби, печена тиквичка и отгоре след изпичане пресен домат и ставаше много вкусно.

Вчера започнах режима след като вече бебето ми е захранено с две хранения. Имам да свалям около 25 кг. Искам да попитам за приложението и дали е възможно да не правя водните дни?

Режимът е същия, но е облекчен по следните начини:
1. Кърмачките не правят водни дни.
2. Кърмачките не спазват грамажи на основното.
3. Позволено е да се добавят сурови ядки към закуската.
4. Позволено е междинно хранене между обяда и вечерята с плодове/неутрални зеленчуци/сурови ядки.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *